Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Gde vidite Intel-a za nekih 2 do 5 godina? :)

[es] :: Advocacy :: Gde vidite Intel-a za nekih 2 do 5 godina? :)

Strane: << < .. 148 149 150 151 152 153 154

[ Pregleda: 386899 | Odgovora: 3079 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

ademare

Član broj: 151475
Poruke: 8391



+1831 Profil

icon Re: Gde vidite Intel-a za nekih 2 do 5 godina? :)26.09.2024. u 12:19 - pre 6 meseci
Da on je mislio na Meteor Lake, od prosle godine, koji retko ima da se kupi u Srbiji za godinu dana postojanja ?

Ovaj naslednik predstavljen pre 2 dana ce moci da se kupi u Srbiji verovatno Sledece godine ?

Zato starih modela koji su izvuceni iz nekih magacina gde su stajali neprodati po 3-4 godine ima u izobilju !
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16752
80.149.170.*



+7204 Profil

icon Re: Gde vidite Intel-a za nekih 2 do 5 godina? :)26.09.2024. u 13:16 - pre 6 meseci
Ne verujem da ce biti ista situacija, sa MTL-om su svi veliki OEM-i znali sta sledi (LNL) i verovatno obimi proizvodnje jesu skalirani sa relativno kratjim zivotom platforme. Plus, cela prica je bio rani eksperiment Intela sa TSMC proizvodnim procesom.

LNL je druga prica, sa ociglednim velikim pomacima na polju perf/W i bez neke AMD konkurencije, vrlo verovatno zavrsava u mnogo vecem % laptopa.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

nkrgovic
Nikola Krgović
Beograd

Član broj: 3534
Poruke: 2809

ICQ: 49345867
Sajt: https://www.twinstarsyste..


+657 Profil

icon Re: Gde vidite Intel-a za nekih 2 do 5 godina? :)26.09.2024. u 14:00 - pre 6 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic:
@nkrgovic,

Ti P-core procesori ocigledno idu u segment hiper-gustih konfiguracija, gde je 500-600W po 'socketu' postao standard i za CPU i GPU.

Jasno mi je to, ali postoji jako puno mesta gde vodeno hladjenje nije bas uobicajeno, da budem vrlo blag u izjavi. Ovde se ne radi o par modela koji su namenjeni hyperscaler-ima, vec o celoj "porodici" koju je intel prakticno ucinio nepodobnom za neke primene. Razne on-prem ili collocation primene jednostavno nisu spremne za vodeno hladjenje i sumnjam da ce skorije biti. Ovo znaci manju gustinu - jer ce morati da ide u 2U kucista zbog hladjenja.... E sad, sve je tu krasno dok pricamo o US/EU trzistima, koja imaju public cloud lako dostupan - ali razna druga trzista, koja sve vise imaju naglasak na data residency, ce se orijentisanti ili na E-seriju, ili na AMD... Ne deluje mi da je ovo bio srecan potez.
Please do not feed the Trolls!

Blasphemy? How can I blaspheme? I'm a god!'
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16752
..:d043:7d4a:7c:a633:e78b:f84e



+7204 Profil

icon Re: Gde vidite Intel-a za nekih 2 do 5 godina? :)26.09.2024. u 16:55 - pre 6 meseci
Spremi se za mnogo vise toga, Intel ce imati E-core SKU-ove za nesto sto su nekada ciljali sa E5 Xeonima, a ove mega guste konfiguracije su vidjene za cloud i ogromne datacentre i ono malo specificnih upotreba van toga.

Cene isto tako prate to…

Na kraju krajeva, nova E-core jezgra su vise nego OK za gomilu primena. Nema to vise puno veze sa starim Atom arhitekturama.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

mjanjic
Šikagou

Član broj: 187539
Poruke: 3008



+775 Profil

icon Re: Gde vidite Intel-a za nekih 2 do 5 godina? :)26.09.2024. u 17:31 - pre 6 meseci
Citat:
ademare:
Da on je mislio na Meteor Lake, od prosle godine, koji retko ima da se kupi u Srbiji za godinu dana postojanja ?

Ovaj naslednik predstavljen pre 2 dana ce moci da se kupi u Srbiji verovatno Sledece godine ?

Zato starih modela koji su izvuceni iz nekih magacina gde su stajali neprodati po 3-4 godine ima u izobilju !

Da, bio sam u nekoj gužvi, čak sam komentar ostavio na pola i dovršio ga kasnije, video sam negde tekst o ZenBook sa linkom, tamo je bio taj 155h (16 jezgara, 22 niti), a znam da sam gledao neke primerke i video Ultra 7 258V, međutim primetim da ima 4+4 jezgra i 8 niti, pa nešto kontam da ovaj 155h ipak mora biti bolji :)))

Vidim da ZenBook sa tim 258V procesorom i 32GB rama ima kod nas, na eponuda izađe nekoliko prodavaca, kod jednog vidim "trenutno nema na stanju", kod ostalih je pitanje, jer ne piše da li ima na stanju ili nema, kod jednog čak piše da ima više od 5 na stanju, ali cena 225k do 236k dinara.

U odnosu na neki MacBook za ovu cenu jedino što ima 32GB, hajde i ekran je "touch", mada kod laptopa glupost, osim ako može da se preklopi kao Lenovo Yoga, na nekakvom testu na tom's hardware taj laptop se po pitanju trajanja baterije eto primakao modelu MacBook Air sa M3 procesorom i 15" ekranom (13:51 vs. 15:03).
Jedino je nejasno kako su na Geekbench 6 testu u multi-core režimu rezultati kao na slici, posebno kad se ima u vidu broj jezgara.


Izvor: https://itc.ua/en/news/first-r...tery-life-average-performance/

Blessed are those who can laugh at themselves, for they shall never cease to be amused.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16752
2a02:a212:92c5:5e80:31d1:e7e..



+7204 Profil

icon Re: Gde vidite Intel-a za nekih 2 do 5 godina? :)27.09.2024. u 09:14 - pre 6 meseci
Citat:

U odnosu na neki MacBook


Pazi, cim poredis MacBook sa bilo cim drugim (osim, mozda samo donekle, Chromebook i Surface) ti prakticno poredis komplet vertikalno integrisanu platformu ukljucujuci i sam SoC sa drugacijim proizvodima (u smislu supply chain-a i proizvodnog planiranja). Jako je tesko parirati nekom ko je postigao tako visok nivo integracije kao Apple. Mozes imati vece performanse ali uz neki drugi kompromis, ili mozes da ganjas na cenu - ali sa svojim kompromisima.

Intel (ili Qualcomm ili AMD) samo proizvode cipove.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

ademare

Član broj: 151475
Poruke: 8391



+1831 Profil

icon Re: Gde vidite Intel-a za nekih 2 do 5 godina? :)27.09.2024. u 10:19 - pre 6 meseci
Citat:
mjanjic:

Da, bio sam u nekoj gužvi, čak sam komentar ostavio na pola i dovršio ga kasnije, video sam negde tekst o ZenBook sa linkom, tamo je bio taj 155h (16 jezgara, 22 niti), a znam da sam gledao neke primerke i video Ultra 7 258V, međutim primetim da ima 4+4 jezgra i 8 niti, pa nešto kontam da ovaj 155h ipak mora biti bolji :)))

Vidim da ZenBook sa tim 258V procesorom i 32GB rama ima kod nas, na eponuda izađe nekoliko prodavaca, kod jednog vidim "trenutno nema na stanju", kod ostalih je pitanje, jer ne piše da li ima na stanju ili nema, kod jednog čak piše da ima više od 5 na stanju, ali cena 225k do 236k dinara.



Rezultati su takvi kao na grafikonu zato sto su, sto se tice Intela ovo razlicite klase procesora.

Stari Meteor je bio H sa osnovnom potrosnjom 28 Wati a Turbo Max 115 . Ovaj novi Lunar odgovara starim Meteor U verzijama , on je 17-37 Wati.

Ocekuje se nova podvarijanta Arrow Lake koja ce biti H verzija sa vecom potrosnjom kao i AL za Desktopove.
 
Odgovor na temu

scoolptor

Član broj: 305514
Poruke: 1704



+601 Profil

icon Re: Gde vidite Intel-a za nekih 2 do 5 godina? :)27.09.2024. u 11:00 - pre 6 meseci
Citat:
mjanjic:
Vidim novi Intel Core Ultra Series 1 imaju 3 vrste jezgara, npr. 155h ima 6P, 8E i 4LPE jezgra (Performance, Efficeient, Low Power Efficient), RAM je na istoj pločici sa procesorom ili tako nešto, ali recimo Asus ZenBook 14" sa tim procesorom i 16GB rama kod nas košta 150.000 dinara.
I još uvek na testovima kaska za Apple i ARM laptopovima po pitanju trajanja baterije, pa je pitanje ko će to da kupi, jedino što Apple otkida uši sa cenam za modele sa 16GB rama i više, kad bi u one modele sa 8GB stavljali 16GB, a cenu podigli tipa 10%, nijedan ovaj tanak Windows laptop ne bi mogao da im priđe.
Ovako, za cenu MacBooka sa 16 ili 32GB rama možeš da kupiš znatno jaču konfiguraciju - ali zato trajanje baterije...



A ja uzo pre 10tak dana E16 Gen 2 TP sa 155h/16GB za 109k. Minus povracaj 2k.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16752
*.cable.dynamic.v4.ziggo.nl.



+7204 Profil

icon Re: Gde vidite Intel-a za nekih 2 do 5 godina? :)27.09.2024. u 13:25 - pre 6 meseci
Xeon 6980P:

https://www.phoronix.com/review/intel-xeon-6980p-power


DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

nkrgovic
Nikola Krgović
Beograd

Član broj: 3534
Poruke: 2809

ICQ: 49345867
Sajt: https://www.twinstarsyste..


+657 Profil

icon Re: Gde vidite Intel-a za nekih 2 do 5 godina? :)27.09.2024. u 14:05 - pre 6 meseci
Zanimljivo. Ima par mesta gde je iskorak ogroman, to se vidi. Sa druge strane, novi Epic procesori stizu za par sedmica, pa je sad i pitanje sta ce se tu desavati.... Mozda sam samo ja mator, pa mi je 500W mnogo za CPU.
Please do not feed the Trolls!

Blasphemy? How can I blaspheme? I'm a god!'
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16752
2a02:a212:92c5:5e80:909f:996..



+7204 Profil

icon Re: Gde vidite Intel-a za nekih 2 do 5 godina? :)28.09.2024. u 10:37 - pre 6 meseci
GNR i SRF su dobar znak sto se konkurencije tice, posto je ponovo situacija takva da ce i Intel i AMD imati konkurentne proizvode posle N godina koliko je Intelu trebalo da ispegla probleme nastale 2010-tih.

Videcemo kako ce stvari stojati sa 18A procesom - to i Diamond Rapids platforma koja ce doneti X86S (pojednostavljen instrukcijski set) i AVX10 instrukcije i arhitektura bazirana na dosta efikasnijem jezgru, bice zanimljivo.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

mjanjic
Šikagou

Član broj: 187539
Poruke: 3008



+775 Profil

icon Re: Gde vidite Intel-a za nekih 2 do 5 godina? :)28.09.2024. u 12:45 - pre 6 meseci
Biće zanimljivo ako se krene sa implementacijom dogovorenog standarda za komunikaciju između čipleta, pa se na jednoj pločici nađu x86 i ARM jezgra, radi se o Universal Chiplet Interconnect Express.

Zamislite Intel CPU koji ima 8 jezgara sa x86 arhitekturom i 8 jezgara sa ARM arhitekturom, može istovremeno da tera Windows (x86) i Android ili Windows ARM... dušu dalo za Android developere, plus milion drugih primena.
Blessed are those who can laugh at themselves, for they shall never cease to be amused.
 
Odgovor na temu

nkrgovic
Nikola Krgović
Beograd

Član broj: 3534
Poruke: 2809

ICQ: 49345867
Sajt: https://www.twinstarsyste..


+657 Profil

icon Re: Gde vidite Intel-a za nekih 2 do 5 godina? :)28.09.2024. u 13:30 - pre 6 meseci
Da, zamisli da imas odvojene procesore za OS i za userspace. I mozda odvojen ko-procesor za matematiku. Prosto nezamislivo, to je kao neki.... glavni racunar. Koji moze sve. Kako bit to mogli nazvati.... main.... something. mainframe? :D
Please do not feed the Trolls!

Blasphemy? How can I blaspheme? I'm a god!'
 
Odgovor na temu

kosmopolita
Beograd

Član broj: 257864
Poruke: 160



+27 Profil

icon Re: Gde vidite Intel-a za nekih 2 do 5 godina? :)28.09.2024. u 14:51 - pre 6 meseci
Interesantan potpis:

Please do not feed the Trolls!

Znam lika koji traži da aplikacija nesto radi brže jer procesor može da izvršava mnogo veći broj instrukcija.
Pri čemu ne zna da programira i neće ni da pokuša da pogleda kod.
To je toliko i toliko ms a trebalo bi da bude duplo brže, barem.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16752
..609:1900:c84b:3134:1e53:dab2



+7204 Profil

icon Re: Gde vidite Intel-a za nekih 2 do 5 godina? :)02.12.2024. u 14:27 - pre 4 meseca
https://www.intel.com/content/...s/intel-ceo-news-dec-2024.html
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

mjanjic
Šikagou

Član broj: 187539
Poruke: 3008



+775 Profil

icon Re: Gde vidite Intel-a za nekih 2 do 5 godina? :)02.12.2024. u 17:03 - pre 4 meseca
E do... taman je na čelo Intela ponovo došao inženjer posle onih "ne-inženjera" koji su zamalo uništili Intel gledajući samo cene akcija i trenutnu zastupljenost na tržištu, sad su za "co-CEO" postavili dvoje menadžera koji veze nemaju sa tehnikom i tehnologijom.
To jeste privremeno, ali ako na CEO poziciju opet dođe neki "stručnjak za finansije", eto Intela ponovo u čabru, jer menadžeri gledaju samo rezultate u tekućoj i eventualno narednoj godini, a projektovanje i fabrikacija procesora zahtevaju "malo" dalje planiranje, bar 5-10 godina.
Blessed are those who can laugh at themselves, for they shall never cease to be amused.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8688
*.dynamic.sbb.rs.



+1428 Profil

icon Re: Gde vidite Intel-a za nekih 2 do 5 godina? :)02.12.2024. u 17:17 - pre 4 meseca
Nisam u toku sa ovom temom, ali ne znam što je Intel tako zanimljiv? :)

Možda je to bilo pre X godina, ali danas u tom sektoru ima mnooogo zanimljivijih i igrača i događaja od Intela.
 
Odgovor na temu

dejanet
Beograd

Član broj: 19240
Poruke: 1207



+856 Profil

icon Re: Gde vidite Intel-a za nekih 2 do 5 godina? :)02.12.2024. u 22:28 - pre 4 meseca
Covek odlazi ili ga najuruju iz Intela u trenutku kada firma najveci kvartalni gubitak u istroriji.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8688
*.dynamic.sbb.rs.



+1428 Profil

icon Re: Gde vidite Intel-a za nekih 2 do 5 godina? :)02.12.2024. u 23:30 - pre 4 meseca
Nije taj gubitak od juče, duga je to priča, al' se zapitah koga briga za gubitaše, kad njih ionako ima kao pleve.

Mnogo je zanimljivija priča o pobednicima/dobitnicima, a i njih ima mada puno manje, pa mi je logičnije da se o njima priča.
 
Odgovor na temu

speculaas

Član broj: 337011
Poruke: 4



+1 Profil

icon Re: Gde vidite Intel-a za nekih 2 do 5 godina? :)03.12.2024. u 13:24 - pre 4 meseca
Ne znam, mozda ima neka opcija sa njima ako zagusti na Tajvanu. Koliko razumem, imaju svoje fabove (doduse ne znam koliko su unikatni u tom pogledu)
 
Odgovor na temu

[es] :: Advocacy :: Gde vidite Intel-a za nekih 2 do 5 godina? :)

Strane: << < .. 148 149 150 151 152 153 154

[ Pregleda: 386899 | Odgovora: 3079 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.