Citat:
tomasd:Samo, ovo nije takmičenje iz matematike nego polaganje maturskog ispita.
Iskreno, ovaj zadatak je u rangu zadataka za opštinsko takmičenje iz 5. ili 6. razreda.
A mi ovde pričamo o maturantima srednje škole. 6 godina starijim.
Citat:
tomasd:Što se samog zadatka tiče, Misha je popuno upravu što se postavke zadatka tiče. Može i kako je Goran uradio, ovaj primer nije toliko komplikovan da se ne može ići na ovako da kažem svedeno rešenje, ali je preglednije i lakše se uoči greška na Mišin način, svakako pedagoški ispravnije rešenje. A može neko u glavi sve da izračuna pa da napiše rezultat.
Uopšte nije jednostavnije na Mišin način (btw. nekoliko postova pre Miše sam ja napisao rešenje
na taj način). Miša (a i ja) uopšte ne objašnjava odakle 1,25?
Paradoksalno, onaj ko ne zna procentni račun će pre da razume Goranovu nego Mišinu metodu. Upravo
zato što ne razume šta 1,25 znači, ali razume šta 4/3 znači.
Prevedeno na prost jezik, Goranov način bi petak pre razumeo nego Mišin način. Naročito zbog toga što
se u petom razredu procenat uvodi preko razlomaka, što je on i uradio. Za razradu Goranovog zadatka je
potrebno da se zna svođenje dvojnih razlomaka i sabiranje razlomaka sa istim imeniocima.
Klincima je suviše apstraktno svođenje na jednačine i izvođenje na nivou na kome Miša radi. Njegov način
je zato primereniji starijim uzrastima.
Problem je što taj stariji uzrast koji se ovde spominje NE ZNA da reši zadatak nijednom metodom. Čak ni
štap-kanap metodom, nabadanjem i pokušavanjem.
"Ima jedna vračarija za taj strav od vampiri. Kad se nekoj mlogo plaši, ja mu malko prebajem. Uznem jedno perce od crnu kokošku, jednu rženu slamku i malko bosiljak. Toj držim u ruku, a taj čovek što ga strav, on se krsti a ja bajem: "Otud ide crna kvačka, vodi crni piliki, dovede gi na crno bunjište, tuj čeprljaše i raščeprljaše, s kljunice iskljucaše, i raznesoše i odletoše."