Za izvodenje ovoga postupka potrebno je imati elementarno poznavanje elektrotehnike, i saznanja o opasnosti i poslijedicama strujnog udara!!!
Pozdrav!
Vjerujem da ste se susreli sa situacijom kada kupite stednu sijalicu sa ciljem da ustedite troskove el. energije i nerijetko takvu sijalicu platite prilicno skupo, ali nakon karceg rada, koje nije ni priblizno onomu navedenom na ambalazi, ona jednostavno prastane svjetliti. Situacija je jos gora ako odlucite da kupite neku od brendiranih proizvodaca tipa Osram, Philips, Sylvania, te za takve sijalice izdvojite mnogostruko vise novaca nego za stedne sijalice "no name" proizvodaca, pa se po tome ispostavi da i one rade svega mjesec-dva...

Naravno, trgovci ne uvazavaju reklamacije, jer garancije po uvrijedenom misljenu trgovaca, na sijalice nema.
To bi se i moglo shvatiti da se garancija ne daje na obicne sijalice sa zarnom niti, ali na sijalice poput ovih koje u sebi imaju dota toga sto se moze pokvariti u garantnom roku (koji ne postoji) ipak je prilican bezobrazluk trgovaca, jer ste tu sijalicu platili cak desetorostruko pa i vise nego obicnu sijalicu.
Na kraju, kada vam ostane da takvu sijalicu mozete baciti u smece i u koliko ih imate nekoliko, isplati se pokusati takvu sijalicu popraviti.
Uzrok iznenadnog prestanka rada je u stvari u klasi proizvoda. Da ste takvu sijalicu kupili negdje recimo u Njemackoj, sigurno se nebi desilo da ona brzo pregori, ali posto na Balkan inace stize roba najnizeg moguceg kvaliteta, imate ovakve situacije.
Vecinom iznenadni zastoj sijalice, koja je deklarirana na nekih 6000 sati (ako citate sitnim slovima napomenu na dnu kutije, vidjet cete mnogo marketinskih trikova) je los materijal koristen unutar same staklene cijevi, a to je zarna nit za brzi start. Stedna sijalica je u stavari obicna flourescentna sijalica kakvu svi poznajemo, samo sto je ova mnogo manja, u vecini slucajeva zbog dobitka na samoj duzini cijevi "zamotana u klupko". Razlika osim u velicini je sistem napajanja. Dok su klasicne flou. sijalice unatrag nekoliko godina sistem napajanja imale pomoci prigusnice, kondezatora i startera, te tako dobijale visoki napon potreban za paljenje plina unutar njih, moderne flou sijalice a i gore navedene stedne su izvedene sa elektronskim sklopom za proizvodnju visokog napona. Prekid nastaje na nitima unutar same sijalice LMP1 i LMP2 na nize prikazanoj slici. Shema je manje-vise slicna za sve stedne sijalice.

Zarna nit unutar ovakve lampe se koristi za brzi start. U momentu kada palite sijalicu zahvaljujuci kondenzatoru u seriji sa njima, veoma kratko te se niti zagriju i ugriju plin te tako mu omoguce brzo paljenje, a nakon toga plin provodi struju i tako svijetli. Na nize postavljenoj slici zarna nit je nazvana emiter.

Bitno je napomenuti da su obje zarne niti u vecini slucajeva spojene u seriju sa kondezatorom i njihova ispravnost je bitna za rad samog sklopa za proizvodnju visokog napona. Problem nastaje kada jedna ili obje od ove dvije zarne niti pregori zbog loseg materijala i sam sklop vise ne moze proizvoditi napon jer je nastao prekid, mada sam plin u sijalici jos uvijek moze svjetliti jer nije potrosen.
Problem se moze rijesti uz malo truda, lemilo, odvijac i elementarno poznavanje elektrotehnike.
Potrebno je prvo da otvorite kuciste sijelice, pazeci pri tome da ne razbijete staklenu cijev.



Kada ste otvorili kuciste u vecini slucajeva cete pronaci slican elektronski sklop za proizvodnju visokog napona. Dvije zice od napajanja 220v idu ka grlu sijalice
a 4 zice idu sa metalnih stubica ka sijalici. U vecini slucajeva su zice samo omotane oko stubica, jer su pravljenje od metala koji se ne moze lemiti. Sada je vazno da sagledate koje dvije zice idu ka jednom kraju cijevi a koje ka drugom. Obicno je to veoma lako zakljuciti po blizini zica koje odlaze a i sam ulaz u staklenu cijev se vecinom vidi i pristupacan je. U koliko primjetite da na elektronskom sklopu ima izgorenih elemenata, takvu sijalicu zaista tada mozete baciti, jer se sama popravka ne isplati u tom slucaju. Pogledajte jos dali je neki od elemenata slucajno odlemljen i dali je to uzrok kvara.

U koliko imate mijerni instrument, mozete i provjeriti ohmski dali su prekinute zarne niti.
Sada je potrebno kratko spojiti dvije zice na jednom kraju cijevi i dvije zice na drugom kraju cijevi. Ni u kom slucaju sve zajedno!!! Dakle, samo na krajevima cijevi prespajate zice, a ne kraj cijevi sa drugim krajem jer biste napravili kratak spoj i elektronski sklop bi vjerovatno izgorio pri paljenju. Da bi bilo jasnije sta trebate uraditi pogledajte donju sliku. Najjednostavnije je da spoj napravite na stubicima, ili eventualno sa drugu stranu stampane plocice.

Spajate dvije zice na jednom kraju cijevi jednu sa drugom u tacku 1 i dvije na drugom kraju u tacku 2, ali nikako tacku 1 i tacku 2 zajedno !!!

Na gornjoj slici se vidi izgled lampe CCFL konstrukcije 1. koja je planirana da radi na visokom naponu bez grijanja, a na 2. klasicne flou lampe sa zarnom niti za start.
Sada ste dobili lampu 2 istovjetnu sa lampom 1. Nebitno je to sto su zarne niti unutar cijevi izgorene, bitno je samo da imaju kontakt sa plinom unutar cijevi.
Kada ste sve zavrsili pregledajte jos jednom da niste pogresno spojili zice i da se prilikom zaklapanja kucista ne dodiruju sa ostatkom elektronike.
Ako ste pazljivo otvorili kuciste za zaklapanje nece biti problema, ako ste kojim slucajem polomili plasticne zakacke, morat cete se posluziti sa super lijepkom.

Sada ste dobili sijalicu koja radi iskljucivo na visokom naponu bez brzog starta. Zbog prespojenih krajeva zadovoljen je rad sklopa za visoki napon, a krajevi su izgorenih niti u dodiru sa plinom.
Sada provjerite dali je prekidac na vasem zidu iskljucen na 0, i uvrnite sijalicu. Ovo je bitno da znate zbog toga s to se moze desiti da ste unutar sijalice napravili kratki spoj, pa ako vam je prekidac ukljucen, moguce je prilikom zavrtanja da vam sklop pukne u ruci ili da se dogodi strujni udar. Dakle, obavezno provjerite dali je prekidac iskljucen.
Kada ukljucite prekidac sijalica bi trebala zasvjetliti, ali se moze desiti da pri paljenju imate veoma kratkotrajno blicanje kada je hladna jer sada sijalica nema brzi start. To ce ovositi o samoj starosti sijalice. Sto je starija imace vise bicanja na startu, ali ipak toliko malih da su zanemariva...
U svakom slucaju, bolje je da imate to malo treperenje unutar jedne sekunde, nego da ste sijalicu bacili, zar ne?
Sam radni vijek ovako popravljene sijalice ovisit ce o njenoj starosti, tj. istrosenosti plina unutar nje, ali u svakom slucaju radit ce barem neko vrijeme dok ne nabavite novu. Moja su iskustva da tako popravljene sijalice kod mene rade vec nekoliko mjeseci.
Nadam se da sam uspio pomoci svima koji imaju neispravne stedne sijalice, a nisu ih jos bacili, i da ste tako uspjeli ustedjeti nesto novca....
Serviser 22